En derin futbol oyunu Football Manager neden gelişmiyor?

Football Manager, büyük ölçüde muhteşem veritabanı sayesinde futbolu diğer oyunlardan daha iyi anlamanıza yardımcı olur. Ancak FIFA'da olduğu gibi seride de aynı şey oluyor.

Simülatörün sadık hayranları her seferinde oyunda minimum sayıda değişiklik ve düzeltme alıyor. Görünüşe göre geliştiriciler her yıl aynı ürünü yeniden satıyorlar, yalnızca parça adlarındaki kompozisyonları ve sayıları güncelliyorlar. Futbolla ilgili en derin oyunun neden gelişmediğini anlayalım.

Football Manager'ın güçlü rakipleri yok. İşte serinin durgunluğunun ana nedeni de bu

Bir futbol menajerinin ilerleme kaydedememesinin temel nedeni rekabet eksikliğidir. 2013 yılında FIFA Manager serisinin sona ermesiyle birlikte rekabet ruhu da ortadan kalktı. Football Manager'a layık bir alternatif yok ve görünen o ki ufukta bile görünmüyor çünkü bu tür oyunlar yalnızca az sayıda oyuncunun ilgisini çekiyor. Tam teşekküllü bir piyasa tekelcisi olan futbol menajeri kendini rahat hissediyor ve açıkça değişmek istemiyor. Hayranlar oyunu oynamaya devam edeceği için başka seçenekleri yok.

MAÇ MOTORU GÜNCELLEMESİ ⚙️#FM20 20.2.4 güncellemesi, diğer değişikliklerin yanı sıra, bire bir bitirme ve penaltı vuruşu dönüşüm oranlarında iyileştirmeler içeriyor.

Değişiklik listesinin tamamı için aşağıya tıklayın.https://t.co/NMYiqFUAmv

- Futbol Menajeri (@FootballManager) 5 Şubat 2020

Örnek olarak Football Manager 20'yi ele alalım. Örneğin 18. veya 19. bölümleri oynadıysanız, 20'ye geçtiğinizde yalnızca çiftliklerin, altyapıların ve genç takımların bulunduğu en iyi kulüplerin modunda bazı değişiklikler fark edeceksiniz. . Rezervin ilerleyişini izlemeyi kolaylaştırmak için geliştiriciler bir geliştirme merkezi ekledi. Daha önce kulübünüzde kiralık olarak oynayan genç futbolcular ve oyuncular hakkında bilgi almak için her şeyi manuel olarak incelemeniz veya gözlem raporlarını kullanmanız gerekiyordu. Ancak burada bile geliştiriciler biraz hile yapmayı başardılar, çünkü genç bir oyuncu ilk takıma terfi ederse geliştirme merkezinden kaybolur ve ilerlemesini izlemek imkansız hale gelir.

Geliştirme Merkezi, önceki bölümlere göre göze çarpan tek değişikliktir. Elbette arayüz de değişti ama daha karmaşık hale geldi. Eskiden birkaç tıklamayla yapılan şey artık on tıklamayla yapılıyor. Böyle bir oyun ölçeğinde yüzlerce saat sürer. Ve geliştiriciler, basitleştirme yolunu takip etmek yerine, tam tersine, her şeyi karmaşıklaştırır. Gerçekçilik söz konusu olduğunda oyuncularınızın ceza sahasına girdikten sonra nasıl akıl almaz bir şey yapmaya başladıklarını, şut atmak için son derece elverişsiz noktaları seçtiklerini izliyorsunuz. Forvetlerin en sevdiği pozisyon kaleye dönük vuruş yapmaktır. Kaleciyle birebir maçları konuşmaya gerek yok. Hemen hemen hepsi süte bir darbe ile bitiyor. En ilginç olanı, iyi hıza sahip herhangi bir hücum oyuncusunun savunma oyuncularından kolayca kaçması ve düzenli olarak kaleciyle buluşmak için kaçmasıdır. Ancak tekrarlıyoruz, bu noktaların uygulanması ideal olmaktan uzaktır. En iyi goller ortalardan, loblardan ve duran toplardan gelir.

Dizi küçük bir İngiliz stüdyosu tarafından geliştiriliyor. Şirketin personeli artırılsaydı belki futbol menajeri daha hızlı gelişirdi

Football Manager'ın geliştiricisi, Londra merkezli ve Japon SEGA şirketine ait olan Sports Interactive stüdyosudur. Sports Interactive 70 kişiden oluşuyor. Karşılaştırma için: Electronic Arts'ın bir dizi spor simülatörü, 2 çalışandan oluşan bir stüdyo tarafından geliştiriliyor. Az sayıda kişi elinizin altında olduğunda bir dizi geliştirmek zordur. Evet, elbette daha küçük stüdyolar var, ancak çok fazla veri içeren zorlu bir simülatör geliştirirken, bir şeyleri kaçırmanız ve bir şeyleri unutmanız kaçınılmazdır. Bu nedenle her yıl çözülemeyen sorunlarla, ilerleme eksikliğiyle ve yapay zekanın çok zayıf seviyesiyle karşılaşıyoruz.

Football Manager Geliştirme Ekibi

Oyunun satışları düşük ve fiyatı çok yüksek

Football Manager 19 2 milyon kopya sattı. Küresel ölçekte bunlar küçük rakamlardır. Aynı FIFA satışları 30 milyon kopyaya ulaşıyor. Ancak bir arcade simülatörünü hardcore ile karşılaştırmak anlamsızdır. Kendi türüne göre Football Manager iyi sonuçlar veriyor ancak bu sonuçlar seriyi bir sonraki seviyeye taşımak için yeterli değil. Geliştiriciler fiyat etiketini en az 1 rubleye düşürmüş olsaydı satışların daha da yüksek olabileceğini söyleyelim. Bu seviyedeki bir oyun için 500 ruble gibi fahiş bir fiyatla, onu yalnızca serinin en sadık hayranları satın alıyor. Geri kalanlar indirim bekliyor çünkü herkes iki binin üzerinde bir futbol menajeri almaya hazır değil.

Futbol menajeri yine de güzel bir futbol oyunu. Size ganimet kutuları satmaya çalışmıyor, mikro dönüşümleri zorlamıyor, kısacası sizi oynamaktan alıkoymuyor. İçinde birbirine bağlı birçok süreç var. Bir röportajda bir şeyi ağzınızdan kaçırırsanız ve atletik direktörünüz bunu duyarsa kolayca işinizi kaybedebilirsiniz. Yıldız oyuncunuzu her an yüklü bir kontrat teklif ederek elinizden alabilirler. Ve sonra onu kulüpte kalmaya ikna etmek için beyninizi kullanmak zorunda kalıyorsunuz.

İki yönetici, iki farklı #FM20 yaklaşımı, tek kadro…

Bu haftaki #ÇarşambaBilgeliği'nde hangi tarzın kazandığını öğrenin?

✍️ @FM_Grasshopper x @DGear86https://t.co/P5mQzh6l2W

- Futbol Menajeri (@FootballManager) 22 Ocak 2020

Ne yazık ki, normal rekabetin olmayışı ve büyük bütçe nedeniyle oyun zamanı işaretliyor. Yerel maç simülasyonu futbol trendlerinin gerisinde kalıyor, motor negatiften başka bir şey değil ve bilgisayara karşı oynamak kolay; eğlence olsun diye sezona işsiz, kötü bir şöhrete ve düşük bir lisansa sahip olarak başlamalısınız. Serinin kesinlikle geliştirilecek yeri var, ancak Sports Interactive yukarıda belirtilen nedenlerden dolayı simülatörünü daha iyi hale getiremeyecek kadar tembel görünüyor.

Yorum