Devasa dünyalar ve tam bir sürükleyicilik: 10. yüzyılın en iyi XNUMX RPG oyunu

Efsanevi WoW'dan üçüncü Witcher'a.

Rol yapma bilgisayar oyunları ilk olarak yarım yüzyıl önce ortaya çıktı - ilk RPG'ler sırasıyla 1974 ve 1975'te piyasaya sürülen Dungeon ve dnd olarak kabul ediliyor. Oyuncular, iyi geliştirilmiş bir olay örgüsüne ve geniş bir oyun dünyasına sahip oyunlara hızla aşık oldular. Ek olarak, RPG'lerin popülaritesi, oyun sırasındaki karakter geliştirme sistemiyle ilişkilidir.

21. yüzyılda bu türdeki oyunlar fantezi dünyalarına dönüştü. Oyuncu kendisini fantezi, uzay savaşları veya kıyamet sonrası evrenine tamamen kaptırabilir ve geliştiriciler tarafından oluşturulan toplumun tam teşekküllü bir parçası gibi hissedebilir. Diğer karakterlerle etkileşim, dallara ayrılan bir olay örgüsü ve hareket özgürlüğü: oyuncular RPG'lere bu şekilde aşık oldu.

World of Warcraft

Orijinal WOW'un 2004 yılında piyasaya sürülmesine rağmen, Warcraft dünyası bugün de geçerliliğini koruyor. Bunun için Blizzard'a çok teşekkürler - her zaman başarılı olmasa da, yazarlar bunca zamandır oyunun hikayesini geliştiriyor, oyun tasarımını geliştiriyor ve evrenin hayranlarıyla iletişim halinde kalıyorlar.

Hemen hemen her oyuncu World of Warcraft'ı duymuştur. Oyun birçok kez dünyanın en popüler oyunu olarak adlandırıldı: 2000'li yılların başındaki yenilikçi özelliklere ve çeşitli karakterlere sahip bir fantezi dünyası, birkaç nesil sanal eğlence tutkunları için bir simge haline geldi.

Diablo serisi

Genel olarak Blizzard, rol yapma oyunlarında yenilikçidir. Diablo oyun serisi bu türde bir devrim niteliğindeydi ve aynı zamanda karanlık fantezi olarak adlandırılan dünyaların genişliğini de gösteriyordu. Sanctuary'nin gizemli dünyası, büyüleyici ortamı (uygulama, iyi yazılmış fantastik canavarları incelemenin inanılmaz derecede heyecan verici olduğunu gösteriyor) ve klasik RPG oynanışıyla oyuncuların ilgisini çekti. Diablo'ya güvenle hem türün hem de tüm oyun endüstrisinin klasiği denilebilir.

Gotik 3

Oyun topluluğu için daha az önemli olan Gotik değildir. Özellikle Warcraft'ın ortaya çıkışından iki yıl sonra yayınlanan üçüncü bölüm - oyuncu, olay örgüsünü ve benzersiz sonları geçmek için üç seçenek aldı ve Gotik 3'ün ana fikri olarak dünyayı keşfetmek sadece serinin hayranlarını etkilemedi , aynı zamanda diğer oyuncular.

Üçüncü "Gotik", oyuncuları geliştirilmiş bir savaş sistemi ve gelişmiş yapay zekanın yanı sıra gerçekçiliğe yakın bir dünyayla memnun etti. Oyun, Midland sakinlerinin yaşamını gözlemlemenin yanı sıra bir dizi görevi tamamlama ve olay örgüsünü bağımsız olarak geliştirme fırsatı sunuyor. Kendinizi Gotik 3'ün atmosferine kaptırmak yine de güzel.

Mount and Blade Serisi

Oyunun yazarları tekerleği yeniden icat etmediler, ancak sıradan kasaba halkının hayatından çeşitli savaş stratejilerine kadar ortaçağ savaşlarının atmosferini yeniden yaratmak için her şeyi yaptılar. Yenilikçi olmasa da çekici bir ortamla birleşen devasa miktardaki içeriğin de çok sayıda oyuncuyu cezbettiği ortaya çıktı.

Ana olay örgüsünü arka plana itebilen askeri dalların çeşitliliği, taktiksel potansiyel ve tam hareket özgürlüğü - oyundaki en önemli şey. Bu yılın Mart ayında Bannerlord'un iyileştirilmiş grafikler, yeni özellikler ve devasa, ayrıntılı küresel savaşlarla yeni bir bölümü kamuya açık hale geldi.

Dragon Age: Origins

Kanadalı stüdyo BioWare'in klasik RPG oyununun son bölümü özel ilgiyi hak ediyor. 2000'li yılların sonlarında oyun tasarımcıları tanıdık "rol yapma oyunlarını" üçüncü şahıs aksiyonuyla birleştirmeye başladılar ve başarılı oldular. Bu arka plana karşı, yeni Dragon Age (Origins 2009'da piyasaya sürüldü) tuhaf görünüyordu, ancak yazarlar şunu göstermeyi başardılar: standart RPG'ler hala oyuncuların dikkatini çekebilir. Ayrıntılı bir dallanma konusu, ilginç oyun çözümleri - birçok kişi Dragon Age: Origins'i on yıl sonra bile zevkle başlatabilir.

Mass Effect 3

Aynı zamanda Bioware stüdyosunun başka bir serisi de yeni bir yönde gelişiyordu. Mass Effect, basit bir üçüncü şahıs nişancı oyununa benziyordu, ancak yalnızca ilk bakışta. Oyuna başlar başlamaz, iyi bir aktif oyun düzeyine uygun olarak olağan RPG çeşitliliği ve detayları sizi şaşırttı.

Kaptan Shepard'ın uzay maceraları ilk oyundan itibaren oyunculardan olumlu tepkiler aldı ve bu nedenle on yıldan fazla bir süredir popülerliğini korudu. Muhtemelen üçüncü bölüme en iyisi diyeceğiz - oynanış açısından ilginç yeni özelliklerle Mass Effect 2'ye iyi bir yükseltme oldu.

Dark Souls 3

Karanlık fantezinin bir başka büyük temsilcisi. Genel olarak, Souls'un tüm bölümleri dikkate değerdir, ancak üçüncüsünde yazarlar, geçmiş oyunların en iyi özelliklerini modern (yani 2016 için) trendlerle birleştirmeyi başardılar. Ancak şimdi bile her RPG hayranı, kendisini "ruhların" atmosferine kaptırmaktan memnuniyet duyacaktır: iyi gelişmiş bir dövüş sistemi, ilginç rakipler ve herkesin istediği oyunu almasına olanak tanıyan benzersiz bir seviyelendirme sistemi.

Serpinti serisi

Kıyamet sonrası dünya, her ne kadar korkunç olsa da, Fallout'un yazarlarının da gösterebildiği gibi hala çok ilginç. Çorak arazide geçen uzun saatler, tonlarca kültürel referans, en inanılmaz karakterler ve olaylarla dolu benzersiz bir maceraya dönüşüyor. İlk bölüm 1997 yılında yayınlanmıştı ancak Fallout 76 herkesin beğenisine hitap etmese de seri günümüzde hâlâ popülerliğini koruyor.

Ancak klasik parçalardan birini (örneğin üçüncü veya New Vegas) her zaman yeniden oynatabilirsiniz. Bu size aynı anda hem hoş eski duyguları hatırlatacak hem de yenilerini verecektir çünkü Fallout oyunlarında çok büyük miktarda içerik var. Tüm eklemeler dikkate alındığında, sanal kıyamet sonrası dönemde sürekli olarak iki aydan fazla gerçek zamanlı zaman geçirebilirsiniz.

Elder Scrolls 5: Skyrim

Oyun 2011 yılında piyasaya sürüldü ancak günümüzde hala popülerliğini koruyor. Büyük ölçüde, ana karakterin modelini veya diğer TES dokularını değiştiren, küreselden komik olanlara kadar binlerce fan modu sayesinde. Ancak açık dünyada yüzlerce saatlik heyecan verici maceralar sunabilen Skyrim'in güçlü temeli olmasaydı bunların hiçbirinin gerçekleşemeyeceğini belirtmekte fayda var.

The Witcher 3

The Witcher'ın dünyası en başından beri büyüleyicidir. İster bir köy ister büyük bir şehir olsun, uçsuz bucaksız dünyanın her yerinde biraz daha uzun süre kalmak istersiniz. Oyunun popülaritesinin tarifi, kendi geçmişi olan çok sayıda iyi geliştirilmiş görev, çok sayıda güzel yer ve fantastik evrenin iyi tanımlanmış bir yaşamıdır.

Buna olay örgüsü, benzersiz karakterler (ana karakterin konuşması tam anlamıyla alıntılanmıştır) içeren ilginç bir ortam ekleyin ve mükemmel RPG'yi elde edin. Acaba The Witcher sadece ana hikayeyi destekleyen doğrusal bir aksiyon oyunu olsaydı bu kadar popüler olur muydu?

Yorum