Oyun sektöründe işçi azaltımı başladı
Oyun endüstrisi, dinamik olarak gelişen ve en karlı eğlence endüstrilerinden biridir. Her yıl dünya çapında milyonlarca oyuncu için giderek daha önemli ve çekici hale geliyor. Neden bu kadar çok geliştirici işten çıkarıldı? Yazımızın altında detaylı olarak öğreneceksiniz.
Içerik
Çalışan sayısının azaltılması
Ocak ayının başında oyun endüstrisinde endişe verici bir durum ortaya çıktı - geliştiricilerin toplu işten çıkarılması üç binden fazla çalışanı etkiledi. Kurbanlar arasında popüler oyun Dead By Daylight üzerinde çalışan ve yaklaşık 45 kişinin işten çıkarılmasına yönelik önlemler alan ekip de vardı. Dead By Daylight ekibi üzerindeki etki hiç de önemsiz değil, ancak çeşitli oyun şirketlerini rahatsız eden krizin ölçeğinin yalnızca küçük bir kısmını temsil ediyor. Bu toplu işten çıkarmaların boyutu, ekonomik belirsizlikler, stratejik değişiklikler veya personel sayısını azaltmaya yönelik zor kararlara yol açan diğer faktörler nedeniyle sektör için zorlu zamanların altını çiziyor.
Birlik
Oyun geliştirme sektöründe toplu işten çıkarmaların olduğu durum kızışmaya devam ediyor. Önde gelen oyun motoru geliştiricilerinden Unity, iş gücünü azaltmaya devam ediyor ve 1800'den fazla çalışanın Mart ayına kadar işten ayrılması bekleniyor. Bu işten çıkarma dalgası sadece Unity'yi değil aynı zamanda yayıncıların 30 ila 400 geliştiriciyi işten çıkarmaya hazırlandığı mobil pazarı da etkiliyor. Listenin devamında yine zorluklarla karşı karşıya olan ve 170 çalışanını kaybetmeye hazırlanan iletişim platformu Discord yer alıyor.
square Enix
Square Enix, projelerindeki kalite sorunlarını çözmek için sert önlemler alıyor. Bu girişimin bir parçası olarak, beklentileri karşılayamayan tüm hususlarda personel azaltma tedbirleri uygulanacaktır. Bu stratejik hamle, Life is Strange oyun serisi için olası sonuçlar da dahil olmak üzere çeşitli projelerin yapısında ve yönünde değişikliklere yol açabilir.
Life is Strange'in ilk bölümünün gerçek bir hit olmasına rağmen serinin sonraki sürümleri aynı başarıyı tekrarlayamadı. Geliştiriciler, özellikle birinci ve ikinci bölümleri tek bir evrende birleştirmeye çalışırken sorunlar olduğunu kabul etti. Bu zorluklar dizinin gelecekte yön ve yapısında olası bir değişikliği tetikleyebilir.
Square Enix, çok uzun süredir bu işte çalıştığının ve NFC tokenlarının popülaritesi gibi önemli sektör trendlerini kaçırdığının farkında olarak geliştirmedeki başarısızlıkların sorumluluğunu kabul ediyor. Şirket artık iş ilişkileri kurma ve bu zorlukların ardından itibarını yeniden inşa etme konusunda zorluklarla karşı karşıya.
Yorum