Çin, 2024'te gacha oyunlarına yönelik kısıtlamaları hafifletiyor
Aralık ayında Çin, "Genshin Impact" ve "Honkai" gibi gacha oyunlarının ithalatını bürokratik kontrolüne sokan yeni kurallardan oluşan bir labirenti uygulamaya koydu. Tüketiciyi koruma kisvesi altında gizlenen bu kararnameler, oyuncular için günlük harcama sınırlarını ve Dünya'nın solo devriminin bir parçası olarak sanal dünyalara yeniden giriş yasaklarını karmaşık bir şekilde ördü.
Içerik
Kuralları hafifletmek
Bir değişim gibi görünen bu önlemler, bir zamanlar Çinli düzenleyici tarafından dijital olarak yakalanan, artık dijital ortama dağıldı. Analistler sadece bir tesadüf değil, siber uzayın kakofonisinde kısıtlamaların kasıtlı olarak gevşetildiğini düşünüyor.
Firmalar pazarda yükselişe geçti
Hikâye entrikalarla dolu; çünkü bu düzenleyici oyun, Net ve Tencent gibi daha önce yasak fırtınasından darbe alan devlerin hisselerinin piyasa duyarlılığının dalgalarıyla yeniden yükselişe geçtiğini gördü. Dijital hoşgörü konusunda sarsılmaz duruşuyla bilinen Çin, artık kitleleri temkinli bir şekilde dinliyor gibi görünüyor.
Çin'in bu katı kısıtlamaları kaldırma veya gevşetme kararının, ekonomik ihtiyaçların iç içe geçmesi ve kamuoyunun iktidarın mermer direkleri üzerindeki ağırlığıyla iç içe olduğu varsayılabilir. Bununla birlikte, Çin'in geri dönüşünün ardındaki kesin itici güç, ekonomik temel politikalarının iç işleyişini bir gizlilik perdesi örttüğü için belirsizliğini koruyor.
Yorum